Kattelin tuos yks päivä telekkarista yhtä ohojelmaa, mihinä seurattiin muutamien pariskuntien perheenlisäysprojektia. Jostain syystä, mitä mä en ollenkaa käsitä, mua on alakanu kiinnostaa tommoset ohojelmat mikkä jollaki tapaa koskee ihimisten lisääntymistä :P

Mut siis, täs ohojelmas kerrottiin yhyrestä parista, jonka muksu oli lähipäivinä syntymäs. Niillä oli tuvas remontti vaihees ja muijalla kauhia ressi että saako ne huushollin ja kaiken mailman tavarahankinnat teheryksi ennenku lapsi syntyy. Ohojelmas sitte kerrottiin, että tuollanen käyttäytyminen on tyypillistä raskaana oleville ja ilmiötä kutsutaan "pesänrakennusvietiksi".

Anteeks ny vaan, mutta mä uskallan väittää ihan pelekältä maalaisjärkipohojaltaki, että tuos ilimiös ei oo kyse kyllä yhtää mistää vietistä vaan IHAN NORMAALISTA IHIMISTEN TOIMINNASTA. Eikö se ny oo selevääki selevempi asia, että jos talouteen on tulos yks ihiminen lisää, ni sille pistetään, tai ainaki halutaan pistää paikat valamiiksi??? Kuka hullu ny niin tekis, että tieten tahtoen synnyttää mukulansa ja vasta sen jäläkeen rupiaa miettihin, että pitäskähän tälle jotain vaatetta, sänkyä sun muuta hommata kans.

Eikä tommonen touhu tiemmä koske vaan raskaana olevia, vaan eikähän se oo sama, jos ollaan vaikka hommaamas lemmikkiä tai vaikka pelekästään uusia huonekaluja! Ei siinä mikkää vietit vie, jos jotaki uutta on tuloillaan, ja olosuhteita ruvetaan muokkaahan sen mukaan, että se uutuus sopii sekahan. JÄRKI se on ku sen asian sanelee, tiemmä!

Voi jeesuksen vietit. Onkohan seki, jos mulla maha murisee ja toteen että ny on pakko syörä jotaki, seurausta jostain  raskaana olevien selviytymis"vietistä", joka herää jotta sekä mä että mun mahas möyrästävä ötiäänen pysyttääs hengis? Sehän on siis ihan eri asia ku se, mitä ei-raskaat kutsuu sanalla NÄLKÄ.

Tulee ihan semmonen olo, että jos ruvetaan kaikkee raskaana olevien päähänpistoja selittään sillä ja tolla vietillä, et ihanku raskaus jotenki sammuttas kaiken järjen kans hallittavan toiminnan ja yhtäkkiä kaikki mitä mä teen, johtuuki vaan vieteistä, hormonien lopullisesta sekoomisesta ja ties mistä herkistymisistä. Aivan varmasti tuos piilee osa totuuresta, mutta mun mielestä on turhaa selitellä jollain vieteillä jne semmosta toimintaa, mitä mä suorittasin muutenki vaikken olisikkaa paksuna.

Sen sijaan se, että tästä plokista ei oo vähään aikaan saanu lukia muuta ku jotaki tuohtunutta jupinaa, johtuu tietenki HORMONEISTA ja VITTUMAISEN TIINEEN ÄMMÄN VIETISTÄ. Eli sori vaan kaiffarit, mä meen ny vaan vietin mukaan, enkä voi sille mitää että oon tämmönen hapannaama ;) Ja jos joku on sitä mieltä, että sitä samaa jäkätestä täältä on saanu lukia koko tän plokin mitalta ennen raskauttaki, ni se taas johtuu öö... tiedostamattomasta paksuksi pamahtamista ennakoivasta hormonitoiminnasta. 

Jee, täähän on oikeestaan kivaa ku kaikki mielensä oikut voi pistää jonku muun ku ittensä piikkiin niinku siinä PMMP:n biisis Viimeinen valitusvirsi, misä oman luonteen heikkouret johtuu joko lapsuuresta, vanhemmista tai mistä vaan, mutta ihanku ei asioille mahtaisi mitää itte ja siten oikeuttaa oman maharottomuutensa! :D