En ny sen pitemmin sepusta tapahtumien kulukua ku kotiorjuus kutsuu. Johan täs on aamu siivottu niin urakalla että piti lähtiä kylillä hakehen kaupasta lisää pesuaineita ja -välineitä!

Mut Rami sai luvan pitää töistä palakatoonta vapaata tän ja huomisen, niinpä me päästiinki yhyres koos lähtehen Isojoelle eileen eikä mun tarttenu yksin junnailla tänne liniautolla. Eikä mun oo tarttenu myöskää yksin siivota, Rami se on osoottanu suorastaan epäisämmaallista urheilumieltä ja on vapaaehtosesti imuroinu ja pessy lattioota! Hetkellisistä mielenhäiriööstä on hyvä ottaa kaikki irti, katotaan ny saisko sen viä vaikka mattoja purauttaan isän kans.

Ja sitte tuo tärkiämpi uutinen, tai no onkohan sekää ny mikää uutinen enää, kun peli alako olla jo muutenki aika selevä. Meinaan kyllä siinä sitte kävi niin, että mä jourun... tai tarkotan tietysti että PÄÄSEN töihin tammikuus! Ei kyllä oo erelleenkää asiasta pantu nimiä paperiihin, mutta puhet oli että herrat Isot Herrat pistää paperihärdellin kuntohon viä tän vuoren puolella ja kovasti toivoteltiin tervetulleeks sorvin ääreen ens vuonna, et semmosta!

En tiä oikeen mitä pitäs ajatella - tuntuu hassulta ettei mun silti tee mieli pistää ripaskaksi niin ilonen asia ku työn saaminen onki. Mut tämmönen mä vähä oon, otan niin hyvät ku tympiätki asiat vastaan melekeen samalla repliikillä: "Ai jaa? Ihan tosi? No sepä kivaa / No voiny vittu." Ja pään voi vetää täyteen ihan kummaski tapaukses, hilipee pöhönä tuntuu mukavalle niin hyvien ku huonojenki uutisten päälle :D Mut ny mua ei kyllä huvita ees kännätä, ainakaa minkää työjuttujen tähäre. Ehtii sitä sitte muutenki, onhan uusi vuosi tulon päällä...

Mut ei maar, tästä täytyy varmaan palata nyrkin ja hellan välihin. Se nyrkki on onneks viä jokusen tunnin töis, ja jos mä oon sillä välin ahkera ni se ei heilahra niin heleposti ku muuten heilahtaas :D

Ai niin, mainittakoon viä että ku kävin eileen siä tulevalla työmaallani ja josaki sivulausees mainittin olevani menos Pohojammaalle porukoitten työ joulunviettohon, ni sain jo kuulla olevani Kiroileva Siili Pohjanmaalta, vaikken ollu ehtiny eres kiroolla yhtää! Olis varmaan pitäny sanoo, että "No en helevetis oo!" Melekonen pelisilimä taitaa olla kyseisellä äijällä, joka tuon Kiroileva Siili -jutun päästi suustansa ;) Tais olla enemmän oikias kun uskookaa.