Olin mukana josaki saippuasarjas. Sarjan tapahtumat sijottu Turkuun, mutta se kaupunki ei näyttäny Turulta yhtää. Lisäksi mä asuin josaki ihime kommuunikämpäs mun parin kaverin kans. Siinä sarjas mä tapailin kahta miestä samaan aikaan enkä mä osannu päättää, kumman mä ottasin. Lisäks toinen niistä miehistä tapaili mun lisäks jotain mun tuttua naista, ja juonikuviois se nainen sais josain vaihees tietää heilansa ja mun tapailuista, ja siitä syntyis mahtava riita.

Tuon enempää mä en kuitenkaa tienny tulevista juonenkäänteistä, vaan mun piti itte jotenki siinä roolis säveltää että saisin asiat eteneen käsikirjotuksen mukaan. Mun kaverit oli sitä mieltä, että mun olis pitäny ottaa se varattu mies, mutta sitte mä satuinki oikeesti ihastuun siihen toiseen tyyppiin.

Yhtäkkiä ei elettykää misää saippuasarjas. Tää toinen mies oli yks Jani, kenen kans joskus teininä seukkasin lyhyen aikaa ja jonka takia olin aikani ihan säpäleinä, kun se jätti mut ihan omituisen syyn takia. No, mä kuljin sen kans kaupungilla käsikkäin ja olin onnessani, että näin hiukka vanhemmalla iällä oltiin löyretty toisemme uurestaan ja mietin, josko tästä tällä kertaa tulis jotaki ku oltas aikuistuttu. Jani tuli mun työ yöks ja mä siinä samalla mietiskelin, millasta meillä oli joskus muinoin ollu sen vähän aikaa, mitä me oltiin yhyres.

Sitte aikaa kulu kai muutama päivä ja elettiin jotaki aamua, ku Jani oli taas heränny mun tyköö. Menin aamulla vessaan paskalle ja eiköhän Jani keksiny änkee samalla ovenavauksella sisälle ajaan partaansa. Mun piti sanoo sille, että ei tänne ny just kannata tulla, mut en kehdannu. Enkä oikeestaan ees ehtiny sanoo mitää, ku Jani rupes selittään tohkeissaan, miksei meirän suhteesta sitte kuitenkaa tulisi mitää, taaskaa.

Se luetteli pitkän rimpsun asioita, mitkä oli menny sen mielestä meirän suhtees pieleen heti alakaa päälle, meirän asentees oli kuulemma ollu ties mitä vikaa ja oltiin eretty liika nopiaa ja vaikka mitä. Mä istuin pöntöllä ja kuuntelin tyynenä, ihimettelin ittekki että miksei mua ruvennu yhtää aharistaan, vaikka siinä mies oli justiin antamas mulle monoo toistamiseen. Tajusin, että olin kai alitajusesti tienny, että näin tää tulis taaski meneen, vaikka se oli mulle yllätys että se sattu näin pian. Mä vaan kuuntelin enkä vaivautunu eres esittään mitää vastaväitteitä taikka aneleen, ettei se jättäis mua taas.

"Ja sitäpaitsi, kyllä sulla ny pitäs teksti-TV:n näkyä! Sillon ku mä asuin Helsingis, teksti-TV toimitettiin kuukaudes mut tää on ihan mahdotonta, jos pitää 3 kuukautta odottaa!" Jani päätti palopuheensa ja lähti vessasta. Jäin vahtaahan sen perään monttu auki - vai että on teksti-TV tärkeempi ku mä? Mietin, että jos ny tosiaan niin on, ni antaa heittää vaan mokoma idiootti!

Jani häipy mun elämästä ku pieru Saharaan. Se lähti koko kaupungista, enkä tienny mihin. Yllätyksekseni huomasin, ettei mua eres kiinnostanu. Kaverit oli pian saanu kuulla, mitä oli tapahtunu ja ne oletti, että mä olisin taas ihan murheen murtama. Mä tulin kaupungilta kämpille ja kaverit kyseli varovasti, mikä oli meininki. Mä vaan hymyilin ilosesti niille ja vastasin, että ei vois juuri paremmin mennä. Kävelin rappuset yläkertaan mun huoneeseen ja kopistelin rappusten kaiteita, seiniä ja kattoo mennesäni jollaki mustalla muovikepillä, mikä mulla oli kädes. Sivusilimällä näin, kuinka kaverit tuijotti mua ja niitten ilmeistä näki, että ne tais luulla että mä oon seonnu lopullisesti.

Huoneessani avasin kannettavan tietokoneen ja menin kattoon sähköpostit. Sisimmäs kieltämättä hiukka kaihersi että homma oli menny mun mielestä hyvästä aluusta huolimatta mönkään, mut ilimeisesti Jani ei vaan ollu tosissaan mun kans. Sitte rupesin miettiin, että mitenkähän se saippuasarjan toinen heppu, viäköhän olis sen suhteen mitää mahkuja vai kerkisköhän se ruveta vakavissaan olehen sen toisen naisen kans sillä aikaa, ku mä vehtasin Janin kans..?