Viikonloppu oli sananmukasesti yhtä tuskaa! Ei, en ollu Helsingis järjestettävillä oikeilla Tuska-festareilla, valitettavasti. Sen sijaan olin jeesaamas mun veljee muuttohommis ja se oli jotaki niin vitun järkyttävää puuhaa ettei tosikaa! Ja ulkona vallinnu jumalatoon kuumuus ei teheny muuttamisesta tippaakaa miellyttävämpää vaan päinvastoin.

Perjantaina porukat, mamma ja pappa tuli meille ja mä sain Ramin kans lähtiä "evakkoon" Ramin porukoille. Siinä oli sentäs se hyvä puoli, että Ramin porukat oli reissus ja saatiin olla ihan keskenämme ja päästiin saunaanki, ihanku ei muuten olisi ollu riittävän lämmin. Mut lauvantaina ja sunnuntaina saatiin osallistua semmoselle orjatyöleirille että mun meinas päreet kyrvähtää joka sadasosasekunti.

Mä oon kuvitellu, että mä olisin kauhia tavarahamsteri jolta löytyy nurkista pyörimästä jos jonkumoista ihime roipesta, mutta kun sitä Jaakon maallisen omaisuuren määrää - ja laatua - siinä pari päivää katteli, ni tunsin itteni ihan amatööriksi krääsänkeräilyn saralla. Ja se vaatteiren määrä, ei jumalauta! Jos mulla ittellä on vaatekaapis lojumas jos minkämoista lumppua (eikä silti ikänä mitää päälle pantavaa) ni Jaakolla oli esim. farkkuja semmonen kasa että mulla ei oo koko täs ELÄMÄS ollu yhtä montaa. Mut kauluspaitojen määrä vasta oliki vailla vertaa - niitä oli lähemmäs neljäkymmentä erimoista. Neljäkymmentä? Aivan, NELJÄKYMMENTÄ! Sitä rettumäärää kattelles mä vakuutuin siitä, että Jaakko varmaan tekee niin, että kun se huomaa että vaatteet on likasena, ni sen sijaan et se pyykkäis niitä ni se käyki mieluummin vaan ostamas uusia :D

Lauvantai lähinnä meni tuos tavaroitten ronttaamises ja uurelleen sijoittelus, kun taas pyhänä mentiin porukalla siivoohon Jaakon vanaha läävä. Tunnelmat oli vähintäänki trooppiset (ja tietenki vittuuntuneet), ku ensinnäki aurinko oli hehkuttanu sisälämpötilan aivojen sulamispisteen yläpuolelle ja lisäks isä oli höyrypesurilla jynssänny kylyppäriä. Ikkunoittenkaa avaaminen ei tuonu ratkasevaa helepotusta, sieltähän tuli sisälle vaan jotaki +30-asteisia löyhähryksiä.

No, muuttoruljanssi saatiin hoirettua ja viä ku meirän kämpän vallottajat lähtis menehen ni hyvä olis ;) Ei siinä ny muuten mitää, itse asias oon nukkunu ny kolome yötä oikeen hyvin ku ei oo tarttenu kuunnella kissojen yöjuoksuja, mut täs on ny yhyres viikonlopus saanu viettää niin paljo aikaa sukulaisten kans neljän seinän sisällä että pää sanoo kohta poks ja pinna naps! Muutenki on ollu hermot kiriällä pari päivää, tuntuu että ihan pienetki asiat meinaa suistaa maapallon radaltansa, kuten niinki merkittävät jutut että porukat jättää vessanpytyn kannen auki (kissojen takia se TÄYTYY olla kiinni!!! Ja muutenki!) ja että pahvit tungetaan tavallisten roskien sekahan eikä pahviroskikseen.

Tänään sentään päästään palaahan normaaliin (ainaki mun ja Ramin näkökulmasta kattoen normaaliin) päiväjärjestykseen ja ihaninta tietysti on se, että porukat tekee viä ruokaa kämpillä ennenku lähtevät, ni eipä tartte itte semmosesta huolehtia tänään :)

Enpä olisi ikänä uskonu sanovani näitä sanoja, mutta kerranki on IHANAA, että viikonloppu on ohi, ja että onpas kiva ku on MAANANTAI! :D