Väittävät että helemikuu olis vuoren lyhkäsin kuukausi. Mä oon kyllä sitä mieltä, että tänä vuonna lyhkäsin kuukausi oli toukokuu! Ainaki tuntuu siltä, että vasta mä alotin rullanpyörityksen siä kasvihuoneella ja nysse jo loppu! Tai no rullanpyöritys loppu mun osaltani jo keskiviikkona, lopun viikkoo sain olla istutushommis ja samalla sain selekääni semmoset rusketusrajat, että niitten perusteella luulis, etten mä oo mistää töistä kuullukkaa vaan maannu rähämälläni josaki nurtsilla ottamas aurinkoo.

Viikonvaihre kulu lepposasti mökillä. Perjantaiehtoona mulla ja Ramilla siä oli seurana porukat ja lauvantaiehtoona Isojoen häjytoverini äijäkkeensä kans :) Tynnyri oli kuumana ja totesinki varsin runollisesti, että "Paljussa on kiva lillua, kun vesi hivelee... koko kroppaa!" Lauvantaipäivällä käytiin porukoitten kans Honkajoella yhyrellä luomalla onkimas, mutta kalat pysy mieluummin siä jorpakos ku ripusti ittensä huulestansa ongenkoukkuhun.

Tänään oliki sitte kans eräänlainen episodi se kun tultiin mökiltä porukoille ja enste kuurattiin Isojoen (ja vähä Honkajoenki) pölyt pois nahoostamme ja sitte lyötiin tavaramme kasahan kotiolähtöö varte. Sitte piti viä pyyrystää kissat, jotka meni kuljetuslootaan ihan yhtä mielellänsä ku aina. Siinä meinas syntyä Ramin t-pairasta serpenttiiniä ku kissoja sovitettiin kuljetuslooran luukusta sisälle. Kissat kosti taas kokemansa vääryyren automatkalla kumpiki omalla tavallansa: Simppa murjotti hiliaa ja Kessu uluvo koko matkan. Täytyy toivoo että ens kerralla Kessuki ottas käyttöön sen murjotustaktiikan, sitä oli meinaan paljo mukavampi kuunnella.

No viimein saatiin ittemme, kissamme ja kamamme Turkuun. Eka täyty kahalata pienen postimeren lävitte eteises ja sitte alako yks maailman vihatuimmista hommista, nimittäin laukkujen räjäyttäminen ja tavaroitten sijoottelu takasi kaappeihin. Sitte käytiin hakemas jääkaapin ja vattan täytettä. Oltiin päätetty, että tänään ei mitää terveellistä syörä, eli ostettiin sapuskat Hesburgerilta! Meni sitte viä kesäkuun eka päivä samaan läskikonkurssiin toukokuun kans.

Mä oon toukokuus lihonnu varmaan sata kiloo. En uskalla vaakalle mennä nähäräkseni torelliset lukemat, mutta siinä on mulle ihan tarpeeksi toristusaineistoo ku melekeen joka vaate kinnaa :D Nymmä saan taas sanoo nää maakiset sanat: Uusi elämä alakaa huomenna... Aion kyllä ihan tosis karistaa tän kevätkääryleen vattan seurulta, ettei ihimisten tartte sitte syksyllä häis taivastella, että menikähän nuo naimisiin sen takia, että Anne on pamahtanu paksuksi... niin ja silti se juo boolia ku pesusieni, herranjee!

Koko ens viikoks on tällä tietoo luvattu tän viikonlopun kaltasta, eli helevetin hienoo keliä, elikkäs meikä sotkee tukka putkella Raision tehtaille töihin polokupyörällä, mikä tekee 24 kilsaa päiväs! Sen lisäksi meinaan tas ruveta syömään ku ihimiset enkä niinku joku näliäs piretty ahamatti sika. Saas nähärä kuinka ämmän käy ;) Se on kumminki selevää, että mä ja tämä möhömaha ei viihrytä samas kropas. Voishan sitä irvistellä, että ny on kroppa kesäkunnos ku oma rantapallo kulukee kätevästi mukana, mutta mä tähtään ny mieluummin syyskuntoon. Oon nimittäin jo ostanu hääkoltun ittelleni ja olis kai se suotavaa mahtua siihen hääpäivän koittaes :D