"Tuolla on mammutin perse!" ilimotti Urho tänään suureen ääneen täpötäyres Citymarketis, kun Mammuttimarkkinamaskotin näki. Tai entä jos se oliki nähäny mut? Kun tuota pähkäälin Ramille, ni s'oli kyllä sitä mieltä, että siinä tapaukses oikia termi olis ollu petolinnun perse, mutta varmuuren vuoksi m'oon ny kehitelly uusia sääntöjä mun uutta karkkilakkoo varte, jos sillä sais varmistettua, ettei mun puo tästä ainakaa enää suurentusi. 

Eli mun tän vuoden alusta alakanu karkki- ja sipsilakon viiminen päivä on huomenna, ja sen jäläkeen meinaan pitää viikon taukoo. Okei, yritän kuitenki olla kerryttämättä viikon aikana takasi kaikkia niitä noin yhyreksää kiloo, minkä mä oon jostain joulusta asti saanu karistettua, mut takuulla tuun mättään karkkia napaani: mullahan on jo suklaata kaapis orottamas. 

Sitte mä sain älynväläyksen, et ens viikonloppuna täytyy eherottomasti päästä elokuvihin! Ensinnäki ku me Ramin kans ollaan tämmösiä korkiakulttuurin ystäviä, ni halutaan tottakai nähärä uus Kummeli-elokuva ja mikäs oliskaa paras ajankohta ku viikonloppu, jona en meinaa olla karkkilakos! Kattokaas ku mun mielestä leffateatteris nyhyjöttäminen iliman säkillistä karkkia on vähä sama ku kävis paskalla iliman vessapaperia: varsinaanen homma tulee kyllä hoirettua, mutta jotenki on vaan semmonen tunne, että jotain tästä kylä ny puuttuu. 

Sipsiä mä en niinkää kaipaa, en tokikaa mee vannohon etteikö niitä ehkä tulisi ens viikonloppuna rouhittua, mutta katotaan ny mitä tuleman pitää, päästäänkö eres yhtää mihkää... Mun piti tänään mennä yhyren kaverin kans syömään ja vähä humpalle, mutta kaverille tuliki Yrjö kyläileen ni se ikäänku meni vähä muitten suunnitelmien erelle. Niin et huolellisesta suunnittelusta huolimatta kaikenmoiset satunnaismuuttujat voi ryssiä koko homman. 

Mut tätä keventymisprokkista en halua ryssiä karkeilla sun muulla enempää ku tuon yhyren viikon verran ajan taas, niinpä laitan uutta tykkäyskerjäystä kohta vetähän Facebookis, kunhan oon enste fiilaillu lakkosääntöluonnokseni huippuunsa.