Päätinpä tänään piipahtaa Raision Kukkatalos töistä lähties, kyseinen pulju ku sattuu olehen ihan Raision tehtaitten vieres. Aattelin käyrä kysäsemäs vähä, että miltäs morsiuskimput näyttää ja mitähän ne maksaa. Ja onhan samas rytäkäs hommattava sulhasen ja bestmanin rintakukkaset ja sitte ruokapöytihin jotaki koristetta.

Katsokaas ku en oo aiemmin sattuneesta syystä ollu morsiuskimppuostoksilla, ni mä jotenki tyhymänä kuvittelin, että siä olis vaikka joku hervotoon katalooki mistä sais vain valakata mieleisensä puskan ja pistää tilauksen vetähän. Ja siihen sitte kimpun tyyliin sopivat vieheet mukaan ja pöytäkukkien kans sama juttu. Ei kuulkaas, eihän se ny niin menny!

Ensinnä myyjä alako kyseleen, että oonko mä aatellu jotaki tiettyjä kukkia, mitä mä haluaisin siihen kimppuhun. Just joo, ja mä ku en tiä kukkakaupas kasvavista kukista nimeltä juuri muutaku ruusun, tuluppaanin ja joulutähären! Sen mä sentäs osasin sanoo, että jotaki sinistä kukkaa siihen kimppuun pitääs sovittaa ja sitte se myyjä plaras jostain kukkaesitteestä jotaki sinisiä kukkia, jonka ainuankaa nimee en kyllä enää muista.

Ei siä myymäläs ollu ku joku aneeminen ja kulunu alapuumi, misä oli jokunen kuva valamiista kimpuista eikä siinäkää ollu yhtäkää kiinnostavan näköstä puskaa. Niinpä oli otettava ihan uurenlainen lähestymistaktiikka tuohon kukka-asiaan, eli päätinpä kysyä Googlelta, millasta on tuo morsiuskimpputarjonta internetin ihimemailmas. Tallennin pari kivan näköstä kuvaa koneelle ja ens kerralla meen valamiin kuvan kans kukkapuotiin taikkei siitä kimpun tilaamisesta tuu ikänä valamista. Mä ku en oo mikää taiteliasielu fakiiri joka repii morsiuskimppuja omasta päästänsä.

Sitte mä en oikeen tainnu olla ihan samalla aaltopituurella sen myyjän kans nuis pöytäkukkapisneksis(kää). Mä selitin, että halusin pöytäkoristeeks ihan vaan muratin varsia ja sitte jotaki kukkia siihen pöydälle ni se vaan paapotti jostaki maljakoista ja kukkakimpuista. En mä tiä sitte onko se joteki omituusta nykypäivänä, ettei joku halua häihinsä mitää mammuttikukkapensasta joka pöytähän? Mä aattelin ainaki jotaki yksinkertasta mutta kaunista, ja siis kaunista omasta mielestä! Onhan toki jokku suureelliset kukka-asetelmakki toki kauniita, mutta mulle kelepaa kyllä ihan vaikka pöyrille asetellut muratin varret ja sinne tänne ripotellut ruusun teräleheret. Kaikista ihaninta olis jos sais ruiskukkia morsiuskimppuun ja pöytiin ja vaikka joka paikkahan... mutta ei niitä enää syyskuus saa.

Olis siä rehukaupas saanu varmaan paremmin ajettua asiaansa, jos olis vain osannu / keherannu vaatia sitä sun tätä. Mutta jotenki oon koittanu olla maharollisimman vaatimaton ku oon järjestelly hääasioita, ku mua yli kaiken vituttaa jokku määrätietoset häähullut vosut joittenka päämääränä on olla kaiken keskipiste vain ku joku mainitteeki sanan "häät". En halua, että kukaa saa musta vahingoskaa semmosta kuvaa, että mä olisin joku kaistapää, jonka elämä pilaantuu heti jos mun morsiuskimpus on ykski ruohonkorsi viis milliä liika kenos.

Hääkutsut muute lähti tänään postihin :)