Olin tuos viimme vuoren helemikuus Ramin ja yhyren kaveripariskunnan kans laivalla, Silja Europalla. Sattupa sitte niin, että laivan yhyres baaris rupes käveleen vastaan ihimeen tutun näkösiä jamppoja ja kohta tajusin, että oon ilimeisesti osunu samalle laivalle, misä järjestetään joku honkajokisten sällien kokoontumisajot. Liikkeellä oli reilu kymmenkunta äijää joista meleki kaikki oli vähintäänki naamalta tuttuja ja tuohon kymmenikköön mahtu tuttujen lärvien lisäks yks ns. hoito ja toinen ns. hoitelu. Olinki jokusen äijän kans juttusis tuolloon ja sain kuulla, että kyse tosiaan oli kaveriporukan vuosittaisesta rillutteluristeilystä, ja kaikki kellä jonkumoinen muija oli, oli jättäny sen kotio reissun ajaksi. Osalla porukasta näytti olevan ryyppäämisen lisäks päämääränä ettiä laivalta ainaki tilapäistä emäntää - eikä kaikki ollu niin tarkkoja siitä, että oliko kotona maharollisesti jo yks emäntä orottamas...

No se reissu oli silloon se. Nyt perjantaina oltiin terminaalis venttaamas laivaan pääsyä ja olin justiin keriinny muisteleen tuota yllämainittua reissua, kun taas marssi tutuin pärstäkertoimin varustettuja sällejä vastaan, etunenäs tää ketä tuos erellä kutsuin termillä "hoitelu"! Olin taas osunu keskelle Honkajoen naistenmetsästysseuran talavikinkereitä.

Eli parhaimmin viikonlopun laivaristeilyä kuvaa lause "Tutut naamat ja ittekki ihan naamat" :D Meillä oli tosi hauskaa, juoruiltiin oikeen syrämemme kyllyyrestä, naurettiin ääliödeekujen kustannuksella ja arvosteltiin silmänruoka-annoksia pitkälle yöhön. Tällä kertaa kävi tuuri, ei ollu aamulla eres krapulaa, joten jakso vetää viä pikku päiväkänöset palaates. Olis ehkä ollu virtaa jopa jatkaa viä mais johki baaritteleen, muttaku kaikki toisekki oli matkalla suoraa kotio ukkojensa viereen ja sitte tuo oma ukko ilimotti olevansa flunssas ja sohovan pohojalle linnottautuneena ni päätin ittekki mennä vaan kotio. Lisäks porukat oli ilimottanu olevansa pyhänä tulos Turkuun ni aattelin, että eipähän sitte oo ihan takus kun ne tänne ilimaantuu.

Semmosta jännää. Ens viikonloppu meneeki rauhallisis merkiis, keskiviikkona ku on sen lääketestin toinen osa ja sen jäläkeen on verinäytteen anniskelua seuraavaan maanantaihin asti, ni ei tartte viinasten kans läträillä.

Ai niin lisätäänpä tähän viä, että saattas Ramillekki olla terveellistä viettää selevä viikonloppu mun kans, jos ei muuten ni eres kostoksi. Se oli parin työkaverin kans perjantaina vetäny oikeen kunnon persikat ja oli aamuyöstä heränny suihkun lattialta sikiöasennosta, kalsarit ja sukat jalas. Eikä tos ny viä mitää mut suihkusta valu vesi täyttä häkää ja oli valunu semmoset x tuntia varmaan jo... No onneks äijä oli sentäs KOTONA suihkus, se ny olis viä puuttunu yhtälöstä et kämppä olis ollu väärä :D

Mut minkä Rami vesilaskus tuhulas, sen mä ruokalaskus säästin. Laivalla käytiin paluumatkalla syömäs semmoses ravintelis, että yhyreltä tiskiltä tilattiin ruoka-annos, toises paikas oli salaatit, leivät ja juomat yms ja sitte kolomannes paikas oli kassa. Mun keskittyminen herpaantu tolla kakkosetapilla ku mä koitin paikallistaa, mistä saisin lasin vettä ja kun mä sen viimmein löysin, marssin tyytyväisenä pöytään syömään. Jossain vaihees mulle valakeni, että ihanku palapelistä joku pala puuttuus, mutta päätin olla vaihteeksi epärehellinen enkä maksanu ollenkaa. Tuskin se putiikki siitä konkkaan menee, kyllä mä sinne kumminki sen verta lappasin rahaa baaritiskin kautte ;)