Sisuki sitte otti ja täytti yhyren vuoden lauvantaina! Eri juhulahumua täs on ny ollukki koko viikonvaihteen, ku Sisun kummien poppoo Isojoelta tuli tänne jo keskiviikkona ja juhulistettiin siinä sivus vähä ittenäisyyspäivääki samalla. Sisu sai lahajaksi ruokaaluvälinesetin, jota se toivottavasti oppiis joskus käyttähänki :D Vastalahajaksi muksut anto kaverien ipanoolle räkätaudin, ku ilimeisesti se on ny joku meirän perheen perinne, että syntymäpäivä- ynnä muis juhulis ollahan kipeinä...

Vieraat vaihtu perjantaina uusiin, vai pitääskö sanoo että vanahoohin, ku mun porukat ja äitin vanahemmat tuli tänne. Perjantaina tää kävi myös Jaakko uuren emäntäeherokkaansa kans ja lauvantaina kahaviteltiin viä Ramin porukootten kans. Täs on kuva lauvantaasesta kakusta:

 

Tuoshan olis voinu kaakun koristuksien perusteella jo laulaa ajankohtasen laulun "No onkos tullut kesä", kun oli niin mansikkaasta että! Ja jos mä itsenäisyyspäivänä tarjoolin kaveriille jotaki neekerikakkua, ni lauvantaina oli tarjolla tiikerikakkua. Huomakkaa myös mun mamman tekemät S-piparit! Tai no meleki kaikki tuos on mun mamman tekemää, mä ja äiti sekaannuttiin vaan tuon täytekaakun tekemiseen. Isä vitsikkäästi totes perjantaina nuosta kaneliässistä kahavipöyräs, että "siinä on ny piparien ässä", ja kun huomioi sanapariin kätkeytyvän sananmuunnoksen, ni ymmärtää pointin ;) 

Sisun kummit toi tuon söpön vaalianpunasen kakkukynttilän ja siitähän tuli ihan vahingos juhulien teemaväri, ku Sisu sai Ramin porukoolta lahajaksi Plaston klassikkomopon, uudes muotiväris! 

 

Vähäks hiano moperi!

 
Eikä juhulat päättyny viä lauvantaihin, vaan tänään on viä juhulistettu mun nimipäivää vetämällä napa täytehen viikonlopulta jääneitä herkkuja. Ja jatkuuhan Sisun kemut viä ens viikonvaihtees, ku viä on muutama vieras tulos käymähän, jos ny vaan kulukutautitilanne olis sen verta suotuusa että vieraat uskaltautuu tulla ulos kodeistansa / meirän kotihin.