Taas uutisotsikot täyttyy sanaparista "helle hellii" ja mä voisin jo täs vaihees kesää päästää jokavuotisen porun helteen vittumaisuuresta ni onpahan seki homma tältä vuodelta hoirettu!

Jo tuos vähä aikaa sitte oli muutama hellerajaa hipova päivä ja voi jeesus mua rupes närästään, ku joka helleuutisen piristykseksi on tällätty sellanen kuva, josa joku bikineihin sonnustautunu simpsakka nuori naikkonen killuu rannalla tai uimas autuaan onnellisena.

Mun mielestä josain toukokuus on viä vähä ennenaikasta hehkuttaa helteitä ja rantakelien ihanuutta, ku uimavetetki on vissiin jotain justiin ja justiin 10-asteisia :D Veikkaan, että paatuneinkaa hellepelle ei niin kylymäs vetes kauvaa ilikiä räpistellä. Ja vaikka ny ollaan niukin naukin kesäkuus, ei ne vetet oo siitä viä varmaankaa monella asteella lämmenny, niin että onnee vaan kaikille, jokka meinaa että ny mennään rantahan ja uiskennellaan niin saatanasti, ettei tulisi kuuma.

Ja monellako on oikeesti toukouus viä aikaa lekotella rannalla hellepäivän ratoksi? Koululaastenki kesälomat alako vasta viikonvaihtees ja taitaa aika harva työssäkäypä pitää kesälomiansa viä toukokuus. Eikä kesäkuun alakukaa varmaan oo viä sitä suosituinta lomakautta paitti justiinsa koululaasille (miinus ne, jokka puurtaa kesätöis), niin että emmä ennustaisi viä kovin kauhiaa ruuhkaa uimarannoille viä tällekkää viikkoo?

Kaikki perkeleen helleuutiset on laarittu aina siitä näkökulumasta, että ihanku kaikki nauttis siitä ku on älyttömän kuuma, ja että ihanku kaikilla olis tosiaan kellon ympäri aikaa mennä rannalle röhönöttään. Tuollasten harhaanjohtavien mielikuvien sijaan mä haluaisin joskus nähärä ihan REHELLISTÄ helleuutisointia! Laitetaan helleuutisen kylykeen kuva keski-ikäsestä ämmästä, joka hikiläikät kainaloos pyörittää paperia josaki tunkkases toimistos, taikka äijäporukasta, joka raataa asvalttityömaalla niin, että hienhaju meleki tulee nokkahan pelekän kuvan näkemisestä. Lisäks helleuutisia maustaas kivasti kuva, josa joku vanahus kärvistelee henkihieveris ventaten, koska se viiminen sydäri maharollisesti iskee.

Emmä sitä sano, että kaikki helteenpalavojat olis vääräs, onhan niitä muunkimoisia perverssiä olemas ;) Vaan sitä mä taas kerran täs mäkätän, että ihan kaikki ei todellakaa nauti siitä, että lämmintä on likemmä 30 astetta.

Mä en ainakaa tänään eres viitti yrittää pistää poikaa pihalle vaunuuhin nukkuhun, ku jo eileen se oli päikkäreiltä heräätes aiva hikinen, vaikkei ollu lämmintä ku "vaan" 23 astetta. Eikä mulla oo ittelläkää tuonne pihalle mitää isompaa hinkua. Tulee perkele huono olo vähemmästäki. Sitäpaitsi mä onnistuin jo viikko sitte polttahan niskani, niin että olis ehkä parasta antaa tuon kärvähtäneen pintakerroksen eres rauhas kuoritua pois, ennenku rupian grillaahan itteeni lisää.

Tarkennan siis, että mä en mitää tarkotuksellista auringonottoo harrasta sitte vähääkää (misähän välis mä semmosta eres kerkiääsin tekehen?), justiin tuon takia ku siinä hankkii käyrä niin, että sen sijaan että mulle tulis rusketus, tuleeki palovammoja ja oksennus. Mutta kun tua pihas käyskentelee poijan kans taikka tekee pihatöitä, pitäs aina enste sukeltaa aurinkovoidetynnyriin ja sitte onki mahtifiilis maksimoitu, ku sen lisäks että on kauhia hiki, on myös muutenki tahamanen olo ku voitelee ittensä suojakertoimella 30.

Myönnettäkööt kuitenki, että eileen ehtoolla tuos yhyreksän mais pihalla oli jopa ihan miellyttävää, vaikka lämmintä oli viä pitkälle yli 20! Aurinko ei enää helottanu ja pikkusen tuuliki jakso puhaltaa, ni oli ihan mukavanki tuntuusta kävellä pihan poikki pelekäs kesämekos. Kunnes helevetinmoinen hyttysarmeija kävi kimppuun...