Ei mulla oo omasta elämästä mitää ihimeellistä kertomista ni pistetäänpä välis taas tänne jotaki mukulootten teräviä lausahruksia ja sen semmosta. 

Urho ku on musiikkimiehiä, ni ei oo ollenkaa ihimeellistä, että se välillä lauleskelee jotaki oppimiansa laulunpätkiä. Hupaisimmat kerrat on varmaan ollu ne, ku Urho laulo mulle, että "Hei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä" ja hetki sitte kuulu Urhon kamarista, että "Mä en haluu kuolla tänä yönä."

"Mulla on parta", sano Sisu ku onnistu liiskaahan suklaarusinan leukaansa roikkuhun.

Olin yks ehtoo peittelemäs Urhoo nukkuhun ja yleensä Urho haluaa viä iskänki käymään huoneesansa mun jäläkeen. "Iskä voi tulla tänne haisteleen pierua", totes Urho ja pieraasi. 

Ja lisää pierujuttuja: "Pieru on semmosta harmaata ja kakka on ruskeeta", tuumi Urho yks ehtoo vessanpöntöllä istuskellesansa. 

Sitte taas yks aamu, ku Urhoo ei pissattanukkaa heti heräätes, se totes: "Äiti, ei tullu pissaa. Pippeli nukkuu."

"Siinä lukee children! Children of Bodom!!!" sano Urho ku näki tarran, mihinä luki "chicken". Hevimiehiä selkeesti...

"Kynttilä palaa", sano Sisu ku kuumetta mitattiin. En tajua, mistä Sisu keksi alunperin yhyristää kuumemittarin sovittamisen pers... tarkotan siis mittauspisteeseen. Nykyään Sisu taitaa sanoo ton ihan vaan huvikseen ja saarakseen mun vänkäähän, että ei täm'oo kynttilä vaan kuumemittari. 

Urho on opetellu lintukirijasta tikkojen parhaat tuntomerkit. Palokärjellä on "punanen lakki" ja käpytikalla "punanen puo". 

Erellispyhänä, ku matkustin poikien kans Isojoelta Maskuun, poikettiin matkalla Huittisis huoltsikalla kusella ja ostamas matkaevähiä. Urho kerkes just nukahtaa ennen taukoo ja oli tietty kiukkunen ku perseeseen ammuttu karhu ku jouruun herättään sen. Rehasin poijat vessaan ja Urho ilahrutti mua (ja varmaan montaa muutaki) huutamalla täysillä, että "Äiti, tuo oli rumasti tehty, kun SINÄ LÖIT MINUA!" Kiitos tästä, koskahan on joku viranomaanen vessanoven takana? :D

Mun ja Urhon keskustelu yks ehtoo Isojoen reissun jäläkeen: "Sata litraa pissaa! Sata litraa pierua! Sata litraa kakkaa!" mesos Urho. "Misä niin paljo oli?" kysyyn. "No siä Isojoella", meinas Urho. 

"Paskavaippa", totes Sisu hypistellesänsä vanhaa vaippaa, jonka olin just riisunu sen päältä. Yritin kyllä oikaasta, että KAKKAvaippa, mutta Sisu paasas vaan entistä pontevammin, että PASKAVAIPPA!

Tällä hetkellä on vallalla muoti, että jos Urhoo harmittaa joku, ni syyksi voi keksiä sen, että joku asia on "liian ruma", "rikki" tai mitä millonki. Yks aamu Urho ei halunnu lähtiä päiväkotihin, koska "siellä on huonoja lapsia". Pyhänä taas Urho ei olisi tahtonu millää lähtiä kyläpaikasta kotio, koska "koti on rikki". 

Sitte yks päivä ku ajelin autolla poijat kyyttis, kuuntelin huvittuneena ku sällit "keskusteli" takapenkillä. CD-soittimes pauhas Robin ja joku kappale oli justiinsa alakanu. Urho rupes enste laulahan vähän matkaa, sitte se kysy Sisulta: "Osaatko sinä laulaa tämän?" Sisu oli hetken hilijaa ja sano sitte pätevänä, että "JOO". Eihän tää(kää) juttu kiriotettuna vaikuta tippaakaa hauskalta, mutta siinä tilantees mua nauratti niin että hyvä ku sain kiesin pysyhyn tiellä. Jotenki se poikien sananvaihto kuulosti niinku olis pari vähä isompaaki ihimistä puhellu, ja sepäs siinä naurattiki ku tiesi, että asialla oli vaan 2- ja 4-vuotiaat pänikät :D

Kaikenmoista tilannekomiikkaa nuo pänikät siis vilijelee ja viä ihan tahattomasti, enemmänki vaan tarttis muistaa pistää niitä juttuja ylähä ni on sitte jotaki millä häpäästä jäläkikasvu sukujuhulilla muutaman vuosikymmenen päästä.