M'oon täs ny kohta kuukauren verran koittanu torjua mökkihöperö(mmä)ks tulemista erinäisin konstein ja erityisen toimivaksi menetelmäksi oon havainnu sen, ku mä varasin Kirppiskeskus Wanhasta Nestorista pöyrän omille romppeilleni. Siinä on saanu mukavasti hyötykäytettyä sitä aikaa ku poijat on käyny päiväkodis, ku on tonkinu kaappien kätkööstä kaikenmoista ylimäärästä kamaa, heittäny toivottomat tapaukset menehen ja loput on tarpeen mukaan siistiny ja lopuuksi hinnotellu. 

Ny rupiaa kaappihin kertyny liika pienten lastenvaatteiren vuori olehen jo meleko matala, muutamat kipot on kans vaihtanu omistajaa ja sekalaanen setti sekalaasta pikkutavaraa on kans liikahtanu johki mun kirppisloosistani. Toivon ainaki, että ovat kulukeneet ihan kassan kautta uuteen kotiin eikä löyry vaan jostaki väärästä loosista, tai sitte on kadonnu tiehensä jonku varkahan taskus. 

Niin, jos tosiaan kirppispöyrööly on mukavaa ja hyöryllistä ajanvietettä, niin voispa viä joku päivä sanoo myös, että se kannatti myös rahallisesti :D Mä meinaan pitää sitä loosia nelijä viikkoo ja on täs ny puolestoista viikkoo jo sen verran kertyny, että sen nelijän viikon loosivuokrat on tullu tienatuksi ja pikkuusen päällekki, mutta olis se toisaalta hienoo, jos monen viikon erestakasi ramppaamisen, kaappien tonkimisen ja muun sättäämisen palakaksi sais muutaki ku jotaki pari kymppiä... eihän se meinaan varmaan riitä eres siihen polttoaineen määrähän, mitä mä prääsään taivaan tuulihin kun mä käyn pitämäs puutarhaani eiku myyntiloosiani kunnos!

Rami ei varmaan kohta tiä itkiäkkö vai nauraa ku mä meleki joka päivä sanon, että "huomenna mä en taira käyrä siä kirppiksellä ku mä taas tänään kävin" mut kun se huominen koittaa, ni enkähän mä alaa kärttähän kotuapoistumislupaa kirpparin suuntahan :D Mä oon oikeesti puolentoista viikon aikana käyny siä JOKA PÄIVÄ kyttäämäs, että onko kamat siististi ja että onko sieltä eres mitää myyty. Ja vien tietysti uutta roinaa myytyjen tilalle, tosin loosi rupee olehen aika täyteen ammuttu ku sitä uutta tavaraa tuppa jäämään siihen loosihin aina vähintään puolta enempi mitä siitä on yhyren päivän aikana keriinny hävitä!

No viikonvaihtees tulee katkasuhoitoo kirppisholistille, tosin vähä ojasta allikkoon -tyyppisellä ratkasulla, ku meen laivareissulle rällästähän likkakaverien kans perjantaina! Se tietenki tarkottaa sitä, että huomennahan mun täytyy teherä sinne armaalle loosilleni viä viiminen ristiretki ennen piiiiiitkää kaharen päivän eroo, eli pemmastan kaapiista mukahani niin paljo ryönää ku irti lähtee, karautan kirpparille, toteen, että loosista on myyty tyyliin yks lastenvaate ja yhtä kippoo on joku vähä liikuttanu eri kohtahan mihkä mä sen jätin, joten viikonlopun varalle tää vaje täytyy tietysti kuitata jättämällä loosiin noin kymmenen rettua ja parit tuttipullot erellisen kuuden seuraksi. 

Ei maar. Oon mä sieltä jotaki vauvanvaatteita sun muuta rehannu välis takasi kotiokki. Mä aattelin, että sitte ku loosi on mulla varattuna viimistä viikonloppua, pistän kunnon alehulinan pystyhyn ja koitan päästä puoleen hintaan erohon kaikesta, mitä mä en sitte millää välittääsi enää kiikuttaa kotio kaappeja tukkihin. Ja mua muutenki risoo ylitäyteen tuupitut kirppisloosit ku itte kattelen jotaki ostettavaa, niin että pyrin siihen, ettei oma myyntipaikka näyttäsi aiva kaatopaikalta. 

Siitä mä oon muute sentäs ylypiä että vaikka mä joka tarkastuskäynnillä teen myös oman ns. shoppailukierroksen, en silti oo likikää joka kerralla keksiny jotaki puoliturhaa ostettavaa! Mä ku jo pelekäsin sitä, että myyntipaikka ei tuota läheskää niin paljoo mitä mä tuhulaan muitten pöytien antimiin. Mut onhan seki toisaalta jotaki, jos ikäänku vaihtaa tarpeetonta tavaraa tarpeelliseks. Jos siis aatellaan, että kaikki kirpparilta ostettu on tarpeellista. Viikonvaihtees ostin yhyreltä toiselta kirppikseltä muun muaas Turmion kätilöitten CD:n ja se ainaki oli aiva nappiostos, oon luukuttanu sitä tää tällä viikkoo joka kerran ku vaan on mukulootten silimät ja etenki korvat välttäny ;) 

Saapi nähärä mitä kaikkia lopulta sitte jää myymätä - mut ei hätää, aattelin kevätpuolella ottaa uuren yrityksen, ku en ny täs kohtaa vuotta viitti muksujen vanahoja kesävermeitä raahata myyntihin. 

Perinteisen kirppismyynnin lisäks oon toisellaki tapaa koittanu ruveta muuntaan tarpeetonta rompetta valuutaksi, meinaan olis muun muaas lastenrattaat joutilaana ja jotaki muutaki vauvasälää, mitä ei oikeen tommosella taviskirppiksellä kannata kaupitella. Nuota kalliimpia taikka enempi tilaa vieviä hommeleita koitan saada liikkeelle netin kautte ja hartaasti toivon, että pikimmiten päästäs ny ainaki nuosta rattaista erohon. 

Voi että ku on jännää elämää! Joka päivä on ku joulu olis ku käy räknäämäs, mitä omasta loosista on myyty, kohta on tosiaan laivareissu ja tiättekö mitä? On kuulkaa ens viikolla semmonenki ihime ku TYÖHAASTATTELU. Jumalauta, nyt m'oon todella liekeis!