Olin Isojoella, Kangasjärven leirintäalueella. Olin ilimeisesti siä viettämäs lomaa tai viikonloppua, en oikeen muista. Lähärin käveleen jonku pikkutytön kans Kangasjärven rannasta poispäin, sieltä lähti joku hiekkatie joka nousi aika jyrkästi ylöspäin ja se tie johti tasanteelle, misä oli joku laudoista kyhätty punanen katos.

Mä menin sinne katoksen alle ja se pikkutyttö meni seisoon sen katoksen viereen. Sitte kattelin taivaalle kun välähti salama ja kuulu maharoton jyrinä! Tajusin, että se salama oli osunu johki ihan likelle ja sitte näin, että se pikkutyttö makas maas selällään ja käret ja jalat ties mimmoses kippuras!

Ryntäsin kattoon, mitä oli tapahtunu ja tajusin, että salama oli osunu ihan lähelle sitä likkaa. Koitin taputella sen poskia ja kysyä, ooksä hereillä. Ei se onneksi kuollukkaa ollu, vaikkaki oli aika tokkuras. Sen toinen käsivarsi oli joteki vääntyny enkä uskaltanu koskee siihen. Sen sijaan otin tytön toisesta kärestä kii ja näin, että sen kämmenes oli iso mustelma ja sen keskellä pieni reikä ihon lävitte. Selitin tytölle, että sähköpurkaus on kulukenu sen kropan lävitte ja sitte se on tullu kämmenestä pois ja jättäny sen reijän siihen.

Alahalta järvenrannasta alako muut ihimiset huurella meille, että onko jotaki sattunu. Mä huusin takasi, että ei täs hätää, salama vaan osu! Mä nostin sen tytön mun syliin. Se oli tajuissaan, mutta ihan hervoton. Mä koitin pitää sitä tukevasti mun sylis ettei se roikkuusi ihan miten sattuu ja pirin tyttöö siinä niin kauvan, että rannasta tuli jotaki porukkaa kattoon meitä ja sitte lähärettiin sieltä autolla, ilimeisesti johki lääkärille.