SAATANA!!!

Tuohon sanaan vois hyvin kiteyttää taas tän aamun ajatukset, mutta koska tuosta ei varmaan lukijoille (joita tuskin enää montaa on kun en mä kerkiä tänne ikänä mitää kiriotteleen) viä häävisti aukene, että mistähän ny tuulee, ni täytyy varmaan vähä antaa lisävalaasua.

Viime yö oli vähä levotoon, ja niinpä väsyttää niin perkeleesti. Ja mä oon havainnu ittessäni ihan uuren piirteen, eli kun vähäki menee yö päin vittua, niin pois alta vaan risut ja männynkävyt, tai muuten tulee ruumiita! Herne sukeltaa nokkaan pienimmästäki syystä, tai "syystä", ja tekee mieli toivottaa hevon kuuseen niin lapset, miehet, vanhemmat, esivanhemmat ja kaikki muuki enemmän tai vähemmän elävät oliot, aina puutarhatonttuja myöre!

Meillä tapahtu pari pientä ihimettä täs viikon sisään, eli Urho nukku kaks yötä kokonansa ja kaks yötä meleki kokonansa. Ja tottahan mä olin onneni kukkuloilla, jiihaa poikani ehkä meinaa tosissaan oppia vähä ihimistenki tapoja jo! Ja mikä eniten siinä riemastutti, oli se kun sai itte nukkua keskeytyksettä. Oonhan mä toki täs muutaman kerran saanu nukkuakki koko yön ku Urho on ollu hoiros, mut on vähä eri asia herätä juhulinnan jäläkeen krapulaasena ku ihan tavallisena arkiaamuna levänneenä ja hyvinvoipana.

Mut siinä mä sen virheen sitte teinki, että erehryyn kuvitteleen, että tästähän tulee ny tuotapikaa ihan pysyvä olotila, että pikkujätkä rupiaa nukkuhun ku ihimiset ja koko perheen elämä muuttuu hiukan helepommaksi! Ja vitut! Ei IKINÄ pitäsi hehkuttaa liika aikasin, montakohan kertaa mä oon täs plokis tuon jo torennu ja minkä takia mä en ikinä sitä silti opi! Jos takaiskut vituttaa, niin sitäki enemmän vituttaa takaisku, jota ei älynny orottaa!

Sitte toinen mikä kans närästää on tää meirän niin kutsuttu netti"yhteys". Paska, huono ja hiras katvealueella henkihieveris protkottava mokkula yhyristettynä elämäänsä väsyneeseen tietokoneeseen varmistaa sen, ettei paljo jaksa kiriotella nettipäiväkiriaan tai yhtää mihkään kun yhteys pätkii, tai vähintäänki junnaa, ja yleensä molempia yhtä aikaa. Mä oon suunnilleen polovillani rukoillu, jos Rami viittis koittaa teherä asialle jotaki, mut eihän se ny oo tärkeimpien asioitten listalla, et mä saisin ns. harrastukseni paris touhuta. Kyllä uutta isännän leikkikalua, mönkijää, taputellaan ja silitellään, ja uutta kompostoria hoivataan ku herttasta lemmikkiä, ruokitaan vain parhailla kotitalousjätteillä ja tarkkaillaan, miten pöntön lämpötila nousee tai laskee. Mut tietokone, jota mä pääasias käytän, tai KÄYTTÄISIN, joutaa märäntyhyn.

Ja jos Ramia sapettaa se, että mä istun niin paljo täs koneen ääres, ni huomioitavaa olis se, että jos tää paska eres hetken toimis eres sierettävällä nopeurella, ni eihän täs tarttisi koko päivää päivystää lukiaksensa eres vaivasen sähköpostinsa. Kai äijä meinaa, että tää kuppanen kone saa mut kyllästyyn koko nettisurffailuun lopullisesti ja pääsen tästä RIIPPUVUURESTA. Joo. Jos mä piilottasin ton tupakit päiväksi ja estäsin lähtemästä kauppahan ostahan uutta, ni mikä poru siitä syntyskää.

Plääh ja plaah! Jos mä tähän listaisin kaikki typerimmäkki pikkujutut, mikkä mua tänään on rieponu, se näyttäs lähinnä naurettavalta, ehkä joskus sadan vuoden päästä nauraasin sille ittekki, mutta kun vitutus tulee, niin antaa tulla kunnolla! Otetaan siitä kaikki irti! Mut sen varalta, että mä kerranki saisin tästä tyhymästä plokista revityksi ittelleni eres pienet naurut tulevaisuures, ni mainittakoot että mua on tänä aamuna vituttanu muun muas seuraavat asiat:

- Urho heräs syömään yöllä, kun mä olin vasta keriinny nukkuhun nipin napin tunnin.

- Urho ei suostunu syömään velliä aamupalaksi, vaikka se sama perkeleen lieju on hyvin kelevannu monena muuna aamuna.

- Miksei miehet, tai ees Rami, osaa lukia ajatuksia? Edelleenkää?! Välillä toivois jotain pientä tilanteen lukutaitoo että äijä osais vetästä just oikiasta narusta ennenku kytevä tilanne roihahtaa kunnon räjährykseksi.

- Olin just saanu meikattua ku pillahrin itkuun, ja se niistä ripsiväreistä sitte!

- Mua vituttaa, että mun aika täs Urhon päikkäreitä nukkues meni tän kiriotuksen tekohon, mut toisaalta mua vituttas viä enemmän, jos olisin käyttäny sen ajan kotitöihin!