Niin kauvan ku m'oon peilikuvani päälle ymmärtäny, ni yhtä kauvan oon halunnu näyttää toisenmoiselta enkä tämmöseltä rumalta kärpässieneltä. Kroppa on kohtalaasen toivottoman näkönen läjä, tosin sille ny pystyys tekehen jotaki jos vaan sais ittenstänsä irti sen verta, mutta perkele ku tän naamanki pitää olla niin omituunen ettei sen kans ilikiä lähtiä julukiselle paikalle, ellei sitä kuorruta jollain sentin maalikerroksella! Ja lisäks pitää olla viä hiukan muutenki huono(n)näkönen ni täytyy käyttää rilliä, ja se se vasta kruunaaki tän pärstän.

Onko sitte kyse lähestyvästä kolomenkymmenen ikävuoden etapista vai mistä, mutta pistin justiin tuos hiuskuontaloni aiva uusiksi. Viä erellisellä parturikäynnillä, joka juurikasvun määrästä päätellen tapahtu joskus pronssikaurella, olin sitä mieltä että voisin kasvattaa tukkani välillä vähä pitemmäksi, mutta vain vähä ennen parturiin menoo päätin, että paskan marjat ny lähtee tukka ja väri kans. Eli ku menin tukkalääkärille mustanpunasenvioletinepämääräsenkiriava resunen moppi pääs, tulin sieltä pois pääsäni superlyhkänen vaalianpunertava tukka pääs!

Pistetään ny oikeen kuvaki! Ja pelekkä "jälkeen"-versio saa piisata, koska "ennen"-kuvaa ei kukaa olisi kestäny kattella.

Tuos kuvas tietysti on lopputulos heti parturin käsittelyn jäläkeen, viä ku itte sais tän pörrön aseteltua samallai ni hyvä olis.

No, ny on vaan se ongelma, että jos mä en laita meikkiä naamaani, ni mun lärvi on kutakuinki ton tukan värinen eli tommonen punasen ja valakosen kirjavoima. Vähä vaikia erottaa, että mihkä naama loppuu ja mistä tuo pääkarvotus alakaa. Mä luulin, etten voisi enää rumemmalta näyttää meikittä ja silimälasit pääs, mutta näköjään seki on maharollista. Lukijoiren suureksi harmiksi ei oo kuvaa millä voisin tilanteen havainnollistaa, mutta se johtuu yksinkertasesti siitä, etten mä ikänä mee kameran etehen pällisteleen jos mun naaman verhona ei oo mitää muuta ku rillit.

Joku perkele nuos klasiis on, että ne jotenki syöö multa silmät päästä jos ei niitä silimiä oo yhtää piirrustettu vahavemmiksi ripsivärillä, rajauskynällä ja niin erelleen. Välis tuntuu, että pitäs suorastaan alleviivaustussilla ympyröirä ne että "HEI HUOMIO! On mulla silmäkki!" Ehkä se johtuu siitä, ku on luonnostansa tämmönen plondi, ni nuo silmäkarvat on lähes näkymättömät. Ja ku naama on muutenki tämmönen läikikäs lätty, ni samaan pannariin hukkuu nuo silimämunakki. Muistan jo 12-vuotiaana ihimetelleeni naamaani peilistä ja nyyhkiny sitä, että kaikilla muilla ihimisillä on jonkulaiset piirteet kasvois, mut mulla on naaman tilalla vaan tyhyjää, niinku joku valopallo (joskin sävyltään muistuttaa lähinnä LIIKENNEVALOJEN ylintä palloo...)

No, tarkotus ei oo jättää tukkaa naaman väriseksi vaan aattelin blondiutua kokonaan, sitä mukaa kun ny nuo vanahat punaset jämät kasvaa pois. Torennäkösesti mä vaan kyllästyn vaaleeseen tukkaan aika nopiaa, mutta mikäs onkaa sitte hienompaa ku värjätä laakista vaikka mustaksi, onpahan taas muutosta yhyrelle kertaa :D 

Mut tukkaremonttiaki enemmän haaveilen silimäremontista, ni pääsis vallan erohon klasiista eikä tarttisi eres piilarien kans lotrata! Ajattelin mennä lähiaikoina semmoseen esitutkimukseen, misä katotaan, voiko mun silimille teherä semmosen laser-operaation vaiko ei. No, paree ku ei kauhiasti hehkuta, olis jotenki ihan tyypillistä tuuria että mun naamas, joka jo ittessään on ihan ihime möykky, olis juntattuna kii kaks silimää, jokka myös olis niin ihime möykkyjä joita ei pystytä operoimaan.

Jaahas mut lööperit sikseen, täytyyki mennä tästä meikkaahan ni kehtaa lähtiä käymään ehtoolla kaupas. Muuten vois viä muut shoppailijat ajatella Ramista, että onpa äijällä käyny huono tuuri, ku joutuu elähän kulissiavioliitos jonku rekkalesbon kans.