Oli keskiviikkoehtoo ja telekkarista oli alakamas uus C.S.I.-jakso. Kattelin jaksoo puoliväkisin, ku juoni ei enste tuntunu kiinnostavalta. Josain teatteriporukas oli tapettu 3 äijää, niille oli viritetty oikeen ansat ja yhyreltä oli pääki lähteny irti. Verta oli lentäny vähä joka paikkahan. Rikospaikkana oli iso rakennus, jonka tilois sijaitti tän teatteriporukan oma näyttämö jne ja sitte rakennukses myös asu suuri osa siitä porukasta. Niinpä tutkimukset päätettiin alottaa sillä, että kuulustellaan kaikkia talon asukkaita.

Yhtäkkiä huomasin itte olevani jakson tapahtumis mukana! Mä olin siitä sarjasta se Catherine, semmonen vähä vanahempi naishenkilö. Mun piti mennä kuulusteleen yhteen kämppään yhtä naista ja sen tytärtä. Ne molemmat kuulu siihen teatteriryhymään.

Alotin kuulustelemalla sitä tytärtä. Sen nimi oli Sissy. Yhtäkkiä kumminki ruvettiin lörpötteleen niitä näitä ja sitte mä pussasin sitä tytärtä! Sitte se vei mut niitten olkkarin ikkunaan ja aukasi verhon. Sieltä näky mahtava maisema suurkaupungin ylitte. Korkeet pilivenpiirtäjät oli valaistu erivärisillä valoolla ja kaupungin halaki virtas joki. Sitte jatkoin pussailua sen naisen kans.

Sitte se pussailu vähä karkas lapasesta ja se nainen rupes riisuhun mua. Sitte mä olin ihan alastoonna ja just kun tää toinen meinas ruveta ottahan vaatetta pois, me hoksattihin, että sen Sissyn äiti oli koko aika kytänny meitä sen huoneen sohovalta! Siinä sitte nolona kiskottihin vaatteet päällemme.

Sitte ne kaks rupes keskustelehen. Ne puhu ranskaa ja mä en ymmärtäny, mistä ne puhu. Sitte jonku lauseen kumminki ymmärsin, kun se äiti sano, että mä olisin liika vanha Sissylle, koska olin melkein samanikäänen kun se äiti itte. Sitte mä puutuun puheeseen ja selitin, että ei kai sillä oo väliä et minkä ikänen ja mitä sukupuolta on, jos vain molemmat on onnellisia? Mutta sitte totesin myös, etten halua aiheuttaa mitää perheriitaa.

Yhtäkkiä oli seuraava aamu, olin sitte viettäny yöni siä kämpäs keskustellen Sissyn ja sen äitin kans. Mulla oli päällä joku viininpunanen iltapuku ja kirosin mielesäni, että mun olis pitäny jo aikaa sitte olla töis. Löysin jostain käteheni jonku taikasauvan näkösen kapistuksen. Heilutin sitä ilimas itteeni kohore ja sanoin: "Pim! Olet työpaikallasi! Pim! Olet työpaikallasi!" ku koitin leikisti taikoo itteni äkkiä töihin.

Sitte seuraavaks kattelin jakson tapahtumia taas välillä ulukopuolelta. Tää Catherine oli käyny välis kotonansa vaihtamas vaatteet ja siistiytymäs. Se ajo autolla jotain pimeetä kujaa ku jostain kuulu laukaus ja autosta posahti eturengas. Catherine nousi autosta ja jatko matkaa kävellen. Mä olin ihan varma, että se sais jonku pyssysankarin kimppuunsa, mut eipäs saanukkaa.

Sitte mä olin taas välillä sen Catherinen roolis. Kävelin kohti työpaikkaa, kun iski maanjäristys! Jotenki selevisin ehejin nahoon sinne joelle, mikä halako kaupunkia. Mun piti jollain pienellä laivalla matkata sitä jokia pitkin. Sitte tuli uus järistys merellä lähellä jokisuuta ja järistyksen voimasta jokee pitki rupes tulehen isoja aaltoja. Niinpä laivan piti kääntyä. Viimeen kumminki pääsin sinne työmaalle.

Sitte taas kattelin tapahtumia ulukopuolelta, ku Catherine tuli töihin. Kaikki muut oli paikalla ja oli ihimetelly, misä se oli viipyny. Sitte se Gil Grissom arvas, että Catherinella oli ollu sutinaa sen Sissyn kans. Se kuulemma näky päältä! Siinä porukka istu ison pöyrän ympärillä ja käytiin läpi sitä teatterimurhajuttua.

Sitte tää työporukka lähti illalla johki bilestähän. Olin taas mukana porukas, mutta olin siinä joukos ihan omana ittenäni. Porukka istu josain baaris taas ison pöyrän ympärillä ja siemaili drinksuja. Samalla vähä keskusteltiin taas siitä teatterijutusta. Sitte Grissom ärähti Catherinelle, että kuinka se kehtas kesken tutkimusten ruveta vehtaahan yhyren kuulusteltavan kans. Catherine suuttu ja nousi pöyrästä pois.

Seuraavaks oltihin jossain Catherinen työkaverin kämpillä jatkoolla. Kattelin vähä sivummalta, ku Catherine ja sen kaveri jutteli. Ne oli ihan umpituiteris kummakki. Catherine tilitti ja poras, kuinka se Sissy oli heti tuntunu niin "oikeelta" ihimiseltä ja kuinka se ei ny saanu sitä mielestänsä, vaikka he tuskin enää ikänä eres saa nähärä toisiansa. Sitte se nousi ja juoksi vessaan yrjölle. Sitte tää sen kaveri otti huikan punaviinilasistansa ja samantien meni seki toiseen vessaan laattaahan. Sitte mäki otin huikan lasistani ja heti ku Catherinen kaveri sai päänsä pois pöntöstä, mä pistin omani tilalle ja yrjösin kans.

Syljeskelin siinä sitte loppuja rämmäleitä suustani, ku heräsin. Sitte huomasin, että olin sylkässy omalle tyynylleni...