Sisu tänään pohoriskeli: "Äiti, minä haluaisin että meitä lapsia olisi kolme. Sitten kun Urho lukee, niin minulla olisi joku toinen leikkikaveri." No mitäpä mä siihen muutaku hymyilin kauniisti vaikka mielesäni mietiin että eikähän teis kahareski oo aiva tarpeeksi :D 

Justihin tänään käytiin Ikeas, poijat ku oli sinne hinkunu ku "siä on niin tosi hyvää ruokaa" ja mut ny on heleppo ylipuhua kierteleen sinne, ihan vaan katteleen, just joo... Tosin joka kerta muistan unohtaneeni, mikä tuommosis sisustusmestois on niin vitun aharistavaa. No ne hienosti asetellut ja ideoidut mallihuoneet. Sama efekti ku kattois telekkarista jotaki remonttireiskaohojelmaa, iskee vaan hirvee alemmuuskompleksi et ku oma läävä on niinku joku aharas, pölynen ryönähelevetti ja sitä miettii, että mikähän krooninen näkövamma mun sisutussilimää oikeen vaivaa. 

No, sitte jotaki kivoja parvisänkyvirityksiä kattelles mietiin, että kauvankohan mukulat sopii olemahan yhteises huonees. Niin että parahin Sisu, kylä se ny vaan on näillä neliöölläki ihan hyvä juttu ettei teitä lapsia oo kun se kaks! Ostinpa sitte pinkin kynttilälyhyryn, kohta kumminki tulee pitkä ja pimiä syksy ja tuos juhannuksen jäläkehen näin jo ensimmääset jouluvalot viriteltynä ni aattelin että eikähän täs oo syytä alakaa jo pikkuhilijaa virittäytyä tunnelmaan. 

Tänään töis moni alotti kesälomansa, niistä vähistä kekkä ei jo oo lomalla. "Koska sulla on loma?" No vittu eikö tää eres kukaa oo huomannu että mä OLIN jo pari viikkoo pois? Rapsakka ukkoskuuro ja perkeleenmoinen kaatosade saatteli porukkaa lomien viettohon ja mä aattelin vaan, että kohta meen lasten kans syömähän Ikean lihapullia. Poijat halus aikusten annokset ja mä taktisesti otin sitte lasten annoksen, koska aavistelin että lihapullat menee parempaan talteen ennenku kerkiää kissaa sanoo ja sitte kohta valitetaan, kuinka maha on niin täynnä ettei jaksa kaikkia perunoota, äiti voitko auttaa...

Eipä onneksi Ikean evähistä tartte ittiänsä aiva kipiäksi maksaa, se vaihe on vasta siinä ku on sen muun putiikin kiertäny ja makselee kaikki heräteostoksensa. Mutta joo, mitenkä musta tuntuu että sälllit on tuota pikaa siinä kohtaa ku ne syöö ku hevoset, niin että jos tuos ny olis viä kolomaski syömäri ni mihkä täs viä joutuus :D Ehtoolla viä poijat mietti, että mistä sitä tietää, kuinka pitkäksi aikusena kasvaa, ja kovat oli suunnitelmat, että ainaki äitiä pitemmäksi tarttis venahtaa. Siinä ei kylä oo tavotteet korkialla, kirjaimellisesti. Jos mun pitääs arvioira, minkä mittasia äijänkutaleita nuosta kersoosta tulee ihan vaan siltä pohojalta, ketä nuo ulukonäöllisesti muistuttaa, ni Urho näyttää mun veljeltä joka on pitkä kuikelo ja Sisu taas on erittäin pahasti vahavasti isänsä näkönen ni ehkä siitä tulee sitte semmonen keskimittanen jäpikkä. Kunhan eivät äiteensä tuu ni ei tuu poijista mitää alimittaasia pylleröitä. 

Huomenna aattelin lähtiä jätkänpätkien kans Puuhamaahan. On luvattu semmosia helteitä että Helevetin Esikartano ei oo mitää siihen verrattuna. Tarttee siis mukahan ainaki vesipullo ja aurinkorasvaa suojakertoimella 50. Niin ja poikien lääkärintodistukset: saatan itte päästä tupihin ilimatteeksi, ns. avustajan ominaisuudessa. Niin että voi rakkaat lapset, niin mainioita persoonia ku teki ootte, ni minkähänlaisilla erityisominaisuuksilla mahtaas se olla varusteltu, jos olis viä yks joukon jatkeena? 

Ei kuulkaa, kyllä meillä on ihan hyvä olla näin. Justihin sopiva määrä pieniä suuria miehiä, yks pitelehen kiinni mun kummastaki kärestä, ku yritetähän tua mailmalla selevitä <3